اولیا تأکید کرد:جذب سرمایه‌های سرگردان به چه قیمتی

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان این که افزایش قیمت مسکن نمی‌تواند راهکار مناسبی برای جذب سرمایه‌های سرگردان باشد، گفت: قیمت کنونی مسکن، قیمت قابل قبولی نیست و اگر باز هم افزایش پیدا کند، بیشترین آسیب از این افزایش قیمت متوجه مردم خواهند بود.


علی اکبر اولیا در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت تصریح کرد: افزایش قیمت مسکن به علت جذب سرمایه‌های سرگردان به هیچ وجه کار منطقی و قابل قبولی نیست زیرا آسیب این افزایش قیمت، گریبان‌گیر مردم خواهد شد.


نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی افزود: قیمت کنونی مسکن در کشور به ویژه در تهران قیمت قابل قبول و واقعی نیست و فشار بر مردم رو به افزایش است.


وی با بیان این که راهکارهای مناسب‌تری برای جذب سرمایه‌های سرگردان بدون افزایش فشار بر مردم وجود دارد، یکی از آن‌ها را فروش اوراق مشارکت برشمرد.


این عضو کمیسیون عمران مجلس هشتم، علت اصلی افزایش قیمت مسکن را نقدینگی در جامعه عنوان و تأکید کرد: مسئولان باید با اتخاذ تدابیری، قیمت مسکن را کاهش دهند نه این که برای افزایش قیمت آن بهانه‌‌جویی کنند.


در پی افزایش ۲۰ درصدی قیمت مسکن در هفته گذشته، برخی مسئولان و کارشناسان این افزایش قیمت‌ها را مناسب ارزیابی کردند و آن را موجب جذب سرمایه‌های سرگردان در جامعه دانستند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا